Szkolenia Rekrutacja Doradztwo
 

KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA - JAK PODNIEŚĆ WŁASNĄ EFEKTYWNOŚĆ W KOMUNIKACJI I ZWIĘKSZYĆ PEWNOŚĆ SIEBIE

Celem szkolenia jest: 

  • Dokonanie autodiagnozy i uświadomienia swoich silnych stron i obszarów do poprawy w zakresie komunikacji 
  • Nabycie umiejętności stosowania skutecznych technik komunikacyjnych w różnych sytuacjach
  • Zwiększenie pewności siebie i poczucia wpływu na sytuację

Korzyści ze szkolenia dla uczestników:

  • Identyfikacja i pokonanie własnych ograniczeń i blokad w komunikacji
  • Poznanie ćwiczeń na wzmocnienie poczucia pewności siebie
  • Zyskanie umiejętności wywierania wpływu poprzez swoje zachowanie, sposób mówienia i zarządzanie przestrzenią
  • Umiejętność praktycznego zastosowania asertywnej komunikacji, jako narzędzia do podnoszenia poczucia pewności siebie i skuteczności swojego przekazu
  • Poznanie ćwiczeń, metod i technik opanowania stresu
  • Dzięki technikom improwizacji Uczestnicy, ćwiczą otwartą, elastyczną postawę, gotowość na zmianę

Ramowy pogram szkolenia:

 
1.     Autoprezentacja  - zasada spójności i wiarygodności.
  • Co się składa na nasz wizerunek.
  • Zdefiniowanie mojego systemu wartości.
  • Mój system wartości a moja postawa i zachowanie - czy jestem spójny i wiarygodny.
  • Jak „uzewnętrznić” moje wartości - mowa ciała i głos.
  • Jak sterować wywieranym wrażeniem - określenie celu komunikacji.
  • Spójność interpretacji przekazu / wizerunku - mowa ciała i głos - wywieranie wpływu.
  • Trener i krytyk wewnętrzny - co mnie blokuje a co motywuje.
2.     Mój styl komunikacji.
  • Samoświadomość  i samokontrola w procesie tworzenia swojego wizerunku.
  • „5 ODKRYĆ” wprowadzenie do „self-directed learning”.
    • Moje idealne Ja.
    • Moje realne Ja.
    • Plan Działania.
    • Testowanie - wdrażanie.
    • Budowanie relacji
  • Preferencje komunikacyjne.
  • Typy osobowości wg C.G. Junga
    • Style komunikacji w biznesie - charakterystyka postaw i zachowań poszczególnych stylów społecznych.
    • Jakim Ty jesteś typem osobowości.
3.     Pewność siebie w mowie ciała i zachowaniu - trening.
  • Znalezienie naturalnego gestu, zgodnego z indywidualnym temperamentem i plastyką ruchu.
  • Znalezienie aktywnej postawy.
  • Stabilizacja.
  • Zasady nawiązywania i utrzymywania wzroku z audytorium.
  • Zachowania i gesty wzmacniające autorytet - ćwiczenia.
  • Gestykulacja a akcentowanie treści.
  • Proksemika, czyli zarządzanie przestrzenią.
  • Budowanie i wyrównywanie statusu w grupie - płynność komunikacji i wykorzystanie dynamiki władzy.
4.     Pewność siebie w głosie - trening.
  • Akcentowanie ważnych treści.
  • Czy mój głos jest uległy, pewny siebie, agresywny - świadomość  własnego głosu.
  • Błędy w używaniu głosu - zdarty, piskliwy, łamliwy głos. 
  • Ćwiczenie mówienia neutralnym rejestrem (najbardziej perswazyjnym i nie wzbudzającym agresji).
  • Ćwiczenia na otwarcie i wzmocnienie głosu.
  • Barwa i plastyka głosu - ćwiczenia.
  • Jak mówić, żeby głos nie drżał i nie zdradzał negatywnych emocji.
  • Oddech, który daje energię, siłę i uspokaja.
  • Ćwiczenia na interpretację tekstu - elastyczność i aktywność w mówieniu (wzbudzenie zainteresowania, skupienia, akcentowanie najważniejszych informacji itp.).
  • Akcentowanie ważnych treści.
5.     Partnerstwo w komunikacji - budowanie asertywnej postawy.
  • Świadomość własnego potencjału.
  • Co sprawia mi trudność w budowaniu relacji z innymi.
  • Asertywny monolog wewnętrzny.
  • Umacnianie „Dorosłego”.
  • Zwroty zabezpieczające relację.
  • Asertywne wyrażanie własnych opinii i przekonań.
  • Praktyczne zastosowanie komunikatu „Ja” w komunikacji zawodowej.
6.     Gotowość i elastyczność w komunikacji.
  • Jak się „otworzyć się” i znaleźć postawę gotową na komunikację. 
  • Ćwiczenie technik improwizacji w wybranych obszarach:
    • Zdolności do zaufania.
    • Spontaniczności.
    • Umiejętności przyjmowania propozycji.
    • Słuchania i świadomości.
    • Opowiadania.
 
7.     Stres i trema - sposoby na wykorzystanie swoich emocji.
  • Rozgrzewka i rozluźnienie ciała i głosu przed stresującym spotkaniem/rozmową.
  • Technika sekundowych rozluźnień- praktyczne ćwiczenia na opanowanie stresu, rozluźnienie, koncentrację na 15, 10, 5 min przed ważnym spotkaniem.
  • Ćwiczenia na koncentrację, podzielność uwagi, odzyskanie siły i energii.
8.     Sesja warsztatowa z kamerą - opcja dla chętnych uczestników po zakończeniu własciwego szkolenia
  • W trakcie treningu, nagrywana jest krótka autoprezentacja Uczestnika, fragment wystąpienia, symulacja spotkania lub inny wybrany rodzaj komunikacji.
  • W oparciu o feedback trenera, Uczestnicy poznają swoje mocne strony i obszary do dalszego rozwoju.
 

Dodatkowe informacje o szkoleniu:

 
Szkolenie trwa dwa dni (ok. 13 godzin + sesja warsztatowa z kamerą - w zalezności od liczby chętnych osób - od 2 do 3 h).
 
Szkolenie prowadzone jest w formie interaktywnych warsztatów z elementami praktycznych ćwiczeń indywidualnych i grupowych, wykładów i dyskusji.
 

Metody prowadzenia zajęć i materiały szkoleniowe: 

 
Szkolenie ma charakter warsztatów interaktywnych. Prowadzone jest w formie mini wykładów i ćwiczeń. Uczestnicy będą zdobywali wiedzę i doświadczenie w sposób dynamiczny, wszystkie wykorzystywane przez zespół naszych Trenerów techniki charakteryzują się dążeniem do pobudzania aktywności i partycypacji uczestników. Wszyscy uczestnicy warsztatów otrzymują komplet materiałów szkoleniowych, którego zadaniem jest zarówno ułatwienie pracy podczas szkolenia, jak i zapewnienie możliwości łatwego powrotu i przypomnienia omawianych zagadnień w późniejszym czasie. 

Kontakt:

Z przyjemnością odpowiemy Państwu na wszelkie dodatkowe pytania. Zapraszamy również do zapoznania się z szerszą ofertą naszych usług.   
 
Anna Jabłonowska
Competitive Skills Sp. z o.o.
ul. Konstancińska 2, 02-942 Warszawa
tel: 22/ 401 31 00 
fax: 22/ 300 11 51
szkolenia@competitiveskills.pl 
ajablonowska@competitiveskills.pl 

 

Jeeli chcieliby Pastwo otrzyma dodatkowe informacje o szkoleniu prosimy o podanie adresu email: