Szkolenia Rekrutacja Doradztwo
 

BUDOWANIE ZESPOŁU

 

Celem szkolenia jest: 

  • Umiejętność stworzenia zespołu ukierunkowanego w działaniu na wspólne cele, współpracę, w którym relacje oparte są na wzajemnym zaufaniu, szacunku, wsparciu
  • Wypracowanie skutecznych zasad współpracy w zespole w oparciu o różnice indywidualne jednostek, tworzących zespół
  • Autodiagnoza funkcjonowania własnej osoby na tle zespołu i we współpracy z członkami zespołu
  • Poznanie skutecznych technik rozwiązywania konfliktów w zespole

Szkolenie skierowane jest do:

  • Kierowników, managerów średniego i wyższego szczebla, osób zarządzających projektami
  • Osób zainteresowanych pozyskaniem wiedzy i umiejętności w zakresie budowania zespołu

Korzyści ze szkolenia dla uczestników:

  • Zwiększenie pewności siebie i umiejętności budowania zespołu i kontrolowania jego rozwoju
  • Rozróżnianie poszczególnych faz rozwoju zespołu
  • Pozyskanie umiejętności zwiększania efektywności pracy zespołu
  • Wybór stylu kierowania zespołem oraz wykorzystywanie innych stylów do osiągnięcia określonych celów
  • Doskonalenie umiejętności interpersonalnych
  • Poznanie i świadome zastosowanie podziału na role w grupie

Program szkolenia obejmuje następujące zagadnienia:

 
1.     Dynamika zespołu
  • Budowanie zespołu jako proces
  • Fazy rozwoju zespołu
  • Jak skutecznie wpływać na rozwój zespołu
2.     Budowaniu zespołu
  • Analiza mocnych i słabych stron zespołu
  • Role w zespole
  • Zagrożenia jakie utrudniają współpracę w zespole
  • PERFORM (Produktywność, Empatia, Role i cele, Elastyczność, Otwartość, Uznanie, Morale) - schemat diagnozowania problemów zespołu
  • Istota integracji
  • Elementy rywalizacji jako czynnik motywujący
3.     Manager zespołu
  • Przywódca czy lider - charakterystyka i dobór cech
  • Style kierowania zespołem
4.     Efektywność zespołu
  • Warunki efektywności w działaniu grupowym
  • Wspólna wizja i cele
  • Metody stymulowania efektywności pracy zespołowej
  • Zwiększanie twórczego potencjału zespołu

5.     Skuteczne motywowanie i wspólne osiąganie celów

  • Budzenie zaangażowania
  • Pozafinansowe metody motywowania
  • Automotywacja
6.     Komunikacja w zespole
  • Komunikacja interpersonalna jako podstawa działania zespołu
  • Czynniki utrudniające komunikację w  zespole
  • Techniki aktywnego słuchania w zespole
  • Warunki efektywnej komunikacji zespołowej
  • Informacja zwrotna
7.     Konflikty w zespole
  • Czym jest konflikt
  • Zarządzanie sytuacją konfliktową
  • Techniki rozwiązywania konfliktu
  • Myślenie twórcze w rozwiązywaniu problemów

Metody prowadzenia zajęć i materiały szkoleniowe:

 
Szkolenie ma charakter warsztatów interaktywnych. Prowadzone jest w formie mini wykładów z elementami ćwiczeń. Uczestnicy będą zdobywali wiedzę i doświadczenie  w sposób dynamiczny, wszystkie wykorzystywane przez zespół naszych Trenerów techniki charakteryzują się dążeniem do pobudzania aktywności i partycypacji uczestników. Wszyscy uczestnicy warsztatów otrzymują komplet materiałów szkoleniowych, którego zadaniem jest zarówno ułatwienie pracy podczas szkolenia, jak i zapewnienie możliwości łatwego powrotu i przypomnienia omawianych zagadnień w późniejszym czasie.
 

Kontakt:

 
Z przyjemnością odpowiemy Państwu na wszelkie dodatkowe pytania. Zapraszamy również do zapoznania się z szerszą ofertą naszych usług.   

Anna Jabłonowska

Competitive Skills Sp. z o.o.

ul. Konstancińska 2, 02-942 Warszawa

tel: 22/ 401 31 00 

fax: 22/ 300 11 51

szkolenia@competitiveskills.pl 

ajablonowska@competitiveskills.pl 

 

Jeeli chcieliby Pastwo otrzyma dodatkowe informacje o szkoleniu prosimy o podanie adresu email: