Szkolenia Rekrutacja Doradztwo
 

PROMOCJE


Zamo偶ny Polak ?

Bogacimy si臋, ro艣nie poziom 偶ycia i coraz cz臋艣ciej sta膰 nas na dodatkowe przyjemno艣ci -tak stwierdza G艂贸wny Urz膮d Statystyczny, po corocznej analizie wydatk贸w polskich konsument贸w.

Bogacimy si臋,  ro艣nie poziom 偶ycia i coraz cz臋艣ciej sta膰 nas na dodatkowe przyjemno艣ci -tak stwierdza G艂贸wny Urz膮d Statystyczny, po corocznej analizie wydatk贸w polskich konsument贸w.  Na artyku艂y pierwszej potrzeby wydajemy mniej pieni臋dzy i w ci膮gu zaledwie dw贸ch lat, udzia艂 w 偶ywno艣ci spad艂 o 2 pkt proc.  Wzrostu tak mierzonej naszej zamo偶no艣ci nie powstrzymuje nawet dro偶ej膮ca 偶ywno艣膰.  Zdaniem socjolog贸w i ekonomist贸w to jasny znak, 偶e nasze spo艂ecze艅stwo jako ca艂o艣膰 staje si臋 bardziej zamo偶ne. Drug膮 powa偶n膮 pozycj膮 w bud偶etach domowych jest czynsz i inne koszty utrzymania mieszkania.  W ostatnich latach udzia艂 ten zmieni艂 si臋 nieznacznie, ale pod koniec lat 90tych poszed艂 znacznie w g贸r臋. Ekonomi艣ci przyznaj膮 jednak, 偶e w gospodarkach kraj贸w bardziej rozwini臋tych wi臋cej si臋 p艂aci i za pewne nas to te偶 czeka.

Gdy op艂acimy czynsz i zakupimy 偶ywno艣膰, ca艂膮 reszt臋 mo偶na rozdysponowa膰 na wydatki, kt贸re ju偶 nie s膮 pierwszej potrzeby. Coraz wi臋cej Polak贸w ma samoch贸d, komputer z Internetem i  telefon kom贸rkowy, st膮d udzia艂 transportu  i 艂膮czno艣ci ro艣nie.

Dzi臋ki temu, Polacy z roku na rok wydaj膮 wi臋cej na przyjemno艣ci- rozrywk臋, kultur臋, wakacje. Biura podr贸偶y s膮 coraz cz臋艣ciej oblegane. Powstaje coraz wi臋cej Spa i klub贸w fitness. W kinach mo偶na spotka膰 pe艂ne sale, a kawiarnie i puby s膮 wype艂nione lud藕mi po brzegi.

Socjologowie stwierdzaj膮, 偶e skoro zostaj膮 nam pieni膮dze, to mo偶emy si臋 bawi膰.

Jedyne co dziwi, to fakt, 偶e wed艂ug danych GUS, na edukacj臋 wydajemy wci膮偶 tak膮 sam膮 cz臋艣膰 naszego bud偶etu, czyli ok. 1,5 %, a przecie偶 wraz z rozwijaj膮cym si臋 krajem, ludzie r贸wnie偶 powinni si臋 bardziej edukowa膰.

Competitive Skills

« powr髏