Szkolenia Rekrutacja Doradztwo
 

PROMOCJE


Programy rozwoju pracownik贸w

Ka偶da solidna firma powinna dba膰 o rozw贸j swoich pracownik贸w. Szanse na wzrost i sukces firmy s膮 艣ci艣le powi膮zane z potencja艂em rozwojowym pracownik贸w.

Ka偶da solidna firma powinna dba膰 o rozw贸j swoich pracownik贸w. Szanse na wzrost i sukces firmy s膮 艣ci艣le powi膮zane z potencja艂em rozwojowym pracownik贸w. Coraz cz臋艣ciej pracownicy wybieraj膮c firm臋, poszukuj膮 organizacji, kt贸ra pomo偶e im rozwija膰 swoj膮 wiedz臋 i doskonali膰 kompetencje.

Ambitnym pracownikom  nie wystarczaj膮 ju偶 tradycyjne szkolenia. Szukaj膮 mo偶liwo艣ci uczenia si臋 od najlepszych. Oczekuj膮 wsparcia, w ka偶dym aspekcie zwi膮zanym z prac膮. Chc膮 rozwija膰 nie tylko kompetencje 艣ci艣le zwi膮zane ze stanowiskiem pracy, ale r贸wnie偶 realizowa膰 swoje w艂asne zainteresowania, zaspakaja膰 swoje ambicje rozwojowe. Firmy, kt贸re chc膮 przyci膮ga膰 i zatrzymywa膰  warto艣ciowych pracownik贸w powinny aktywnie uczestniczy膰 w ich rozwoju. Dla pracownika niejednokrotnie wi臋ksz膮 nagrod膮 jest nowe wyzwanie w rozwoju kompetencji ni偶 okre艣lona pensja. Spr贸bujmy przyjrze膰 si臋 niekt贸rym sposobom mo偶liwo艣ci rozwoju pracownik贸w. Wiele z nich mo偶na wdro偶y膰 jako uzupe艂nienie tradycyjnych szkole艅.

Mentoring

M贸wi膮c bardzo kr贸tko, mentoring to rodzaj pewnego uk艂adu, w kt贸rym osoba z du偶ym do艣wiadczeniem i sukcesami - ekspert w danej dziedzinie,  przyjmuje zadanie wprowadzania do firmy i pomocy w rozwoju nowych pracownik贸w. Staje si臋 doradc膮, nauczycielem i przewodnikiem. Mentor mo偶e zajmowa膰 si臋 nie tylko wprowadzaniem nowych pracownik贸w, ale r贸wnie偶 mo偶e wspiera膰 innych pracownik贸w, doradza膰 im w kwestiach zawodowych oraz zwi膮zanych z karier膮. Mentor cz臋sto pomaga swoim podopiecznym okre艣li膰 rol臋 w firmie i patrze膰 na siebie jako element wi臋kszej ca艂o艣ci - jak膮 jest organizacja. Dla mentor贸w jest to r贸wnie偶 doskona艂a szansa na rozw贸j, poniewa偶 stale mog膮 doskonali膰 swoje kompetencje mened偶erskie. Mentorem nie mo偶e sta膰 si臋 przypadkowa osoba. Aby sukces procesu by艂 zapewniony, osoba pe艂ni膮ca funkcj臋 mentora musi by膰 przede wszystkim autorytetem dla pracownik贸w. Osoba ta musi stanowi膰 wz贸r do na艣ladowania, powinna umie膰 budowa膰 atmosfer臋 zaufania i mie膰 interpersonalne predyspozycje, takie jak: komunikatywno艣膰 i otwarto艣膰 na dzielenie si臋 swoja wiedz膮 i do艣wiadczeniem.

Coaching

Coaching prowadzony jest w celu rozwoju kompetencji i kierowania zdolno艣ciami osobistymi pracownika. Coaching realizowany jest przez do艣wiadczonego eksperta trenera - coacha. Podstaw膮 coachingu jest budowanie partnerskiej relacji mi臋dzy osobistym trenerem a pracownikiem, kt贸ra ma mu pom贸c w realizacji okresowych, wcze艣niej zdefiniowanych cel贸w. Coach nie musi by膰 ekspertem w dziedzinie, kt贸r膮 zajmuje si臋 pracownik. Jego celem jest pomoc w realizacji cel贸w pracownika, poprzez wzmacnianie potencja艂u i wskazywanie pewnych mo偶liwo艣ci. Coach razem z pracownikiem buduje pewne strategie i rozwi膮zania, ale tylko na bazie informacji pochodz膮cych od pracownika. Bez w膮tpienia plusem coachingu jest fakt, 偶e bazuje on na wewn臋trznej sile cz艂owieka. Mo偶e by膰 skierowany do poszczeg贸lnych pracownik贸w organizacji - coaching personalny i zawodowy oraz do kadry mened偶erskiej i kierowniczej - executive coaching. Coaching trwa zazwyczaj od 4 do 6 miesi臋cy, a podstaw臋 wsp贸艂pracy stanowi膮 d艂ugofalowe relacje z coachem.

Cykliczne programy szkoleniowe

Cykliczne program szkoleniowe stanowi膮 element polityki personalnej. Programy takie polegaj膮 na tym, 偶e szkolenia nie s膮 realizowane incydentalnie, ale stanowi膮 cykle przypisane do konkretnego stanowiska w firmie. Firma, kt贸ra organizuje cykliczne programy szkoleniowe pokazuje swoim pracownikom, 偶e inwestycja w ich rozw贸j jest dla organizacji priorytetem.  

Zwrot koszt贸w nauki

Firma dbaj膮ca o swoich pracownik贸w nie musi organizowa膰 wszystkiego sama. Pomoc w finansowaniu edukacji pracownik贸w jest r贸wnie偶 bardzo atrakcyjnym rozwi膮zaniem. Zwrot koszt贸w za studia, kursy i szkolenia pracownik贸w r贸wnie偶 wp艂ywa korzystanie na obraz firmy na rynku pracy. Tego typu wsparcie przyci膮ga zw艂aszcza najbardziej utalentowanych pracownik贸w nastawionych na rozw贸j.

Rozw贸j poprzez 艣cie偶k臋 kariery

Pracownicy doceniaj膮  stabilno艣膰 zatrudnienia po艂膮czon膮 z mo偶liwo艣ci膮 rozwoju poprzez awans. Ka偶dy pracownik, aby m贸g艂 si臋 rozwija膰 musi przejmowa膰 z czasem nowe obowi膮zki. Daj膮c pracownikowi mo偶liwo艣膰 rozwoju poprzez ustalenie konkretnej 艣cie偶ki kariery, firma  pokazuje mu mo偶liwo艣ci osi膮gania kolejnych sukces贸w, daje poczucie wiary w potencja艂 pracownika.

Nagradzanie najlepszych - programy rozwoju talent贸w

Firmy dbaj膮ce o rozw贸j pracownika, nie mog膮 pozwoli膰 sobie na lekcewa偶enie pracownik贸w, kt贸rzy osi膮gaj膮 艣wietne wyniki. Wprowadzenie program贸w rozwoju talent贸w zapobiega temu b艂臋dowi. Najlepsi mog膮 wzi膮膰 udzia艂 w specjalnie przygotowanych programach rozwojowych, kt贸re odbywaj膮 si臋 cyklicznie. Programy te powinny by膰 w pe艂ni jawne i przejrzyste dla wszystkich pracownik贸w, a wyb贸r kandydat贸w powinien si臋 odbywa膰 w oparciu o jasne kryteria.  

Competitive Skills

« powr髏