Szkolenia Rekrutacja Doradztwo
 

PROMOCJE


Pochwal Pracownika!

Chwalenie Pracownika jest ta samo ważne jak inne metody wynagradzania, a nawet bywa ważniejsze. Poczucie wartości i przydatności zawodowej zwykle motywuje do działania, karanie - bywa, że wywoła odwrotny efekt.

Nauka podkreśla, że właśnie potrzeba pochwały, potrzeba dobrej oceny w oczach innych, to powód dla którego staramy się czynić innym dobrze. Tezę tę potwierdzają kandydaci na różnego typu stanowiska pracy, z którymi podczas rozmów kwalifikacyjnych spotykają się Konsultanci Competitive Skills. Nie zależnie czy są to osoby ubiegające się o pracę w dużej miedzynarozowej korporacji, czy w małej rodzinnej firmie, jako jeden z kluczowych wyznaczników efektywności swojej pracy wskazują motywowanie pozamaterialne, w tym "dobre słowo" od szefa. "Szefowie bardzo często pozytywne wyniki pracy swoich podwładnych traktują jako normę i nie mają w zwyczaju im pochlebiać w takiej sytuacji. Niestety wszelkie uchybienia i porażki, nawet te najdrobniejsze powodują frustrację przełożonego, wyrażaną często w zwerbalizowanej agresji" - mówi Magda Pajewska HR Partner CS.

Szefowie, pamiętajcie: zarówno negatywne jak i pozytywne wzmocnienia motywują i pobudzają do działania. Jeśli już stosujecie zasadę bezpośredniej krytyki i wyciągania negatywnych konsekwencji błędów popełnianych przez pracowników, zastosujcie także zasadę chwalenia w przypadku pozytywnych wyników wykonywanej pracy.

Competitive Skills  

 

« powrót