Szkolenia Rekrutacja Doradztwo
 

PROMOCJE


Nike Plus - grywalizacja dla biegaczy

Firma Nike w celu budowania lojalno艣ci klient贸w wzgl臋dem marki, a co za tym idzie sprzeda偶y wi臋kszej ilo艣ci sprz臋tu sportowego uruchomi艂a program grywalizacyjny.

Aplikacji nie oparto o system punktowy za zakup sprz臋tu firmy Nike sam w sobie,  lecz sprytnie skupiono si臋 na dotarciu do potencjalnej rzeszy klient贸w - czyli wszystkich tych, kt贸rzy uprawiaj膮 sport i mogliby potencjalnie zakupi膰 taki sprz臋t w przysz艂o艣ci. Celem pozyskania wi臋kszego grona zwolennik贸w uruchomiono og贸lnodost臋pny program dla biegaczy, kt贸rego przes艂aniem jest propagowanie zdrowego stylu 偶ycia, ruchu i uczynienie z samego biegania ciekawej zabawy, frajdy. Takie podej艣cie do problemu stoi w idealnej zgodzie ze statystykami wynikaj膮cymi z licznych bada艅 prowadzonych w USA, kt贸re jednoznacznie wskazuj膮 na problem tego kraju z nadwag膮 i oty艂o艣ci膮 - zaledwie 22% Amerykan贸w 膰wiczy. Rz膮dowy O艣rodek Zwalczania Chor贸b (CDC) w Atlancie alarmuje, 偶e mamy do czynienia wr臋cz z epidemi膮 oty艂o艣ci w tym kraju. „Wska藕nik oty艂o艣ci w dalszym ci膮gu pozostaje wysoki, a to pokazuje konieczno艣膰 zwi臋kszenia dzia艂a艅 podejmowanych przez stany w celu udost臋pniania zdrowych towar贸w” - m贸wi Heidi Blanck, p.o. dyrektora wydzia艂u ds. od偶ywiania, aktywno艣ci fizycznej i oty艂o艣ci w CDC w Atlancie. Do walki z oty艂o艣ci膮 ruszy艂a r贸wnie偶 Michelle Obama, ze swoj膮 kampani膮 "Ruszajmy si臋". I… ruszy艂a firma Nike ze swoj膮 aplikacj膮 propaguj膮c膮 bieganie.

Aplikacja zaproponowana przez Nike jest dostosowana do r贸偶norodnych potrzeb r贸偶nych biegaczy, tych bardziej i mniej zaawansowanych. Dzia艂a w Internecie i na nowoczesnych telefonach typu smartphone. Gracz- biegacz mo偶e monitorowa膰 sw贸j czas biegu, przebiegni臋ty dystans, „obserwowa膰” innych biegaczy, komunikowa膰 si臋 z nimi, por贸wnywa膰 swoje wyniki z innymi biegaczami nale偶膮cymi do spo艂eczno艣ci, a po biegu prze艣ledzi膰 pokonan膮 tras臋 i uzyska膰 informacje, w kt贸rym miejscu i czasie bieg艂 szybciej, a kiedy wolniej itp. Gra opracowana jest w taki spos贸b, aby wci膮ga膰 swoich biegaczy coraz bardziej. Dla tych pocz膮tkuj膮cych bardzo prosta, intuicyjna. Dla bardziej zaawansowanych i szukaj膮cych wi臋kszych wyzwa艅 ma propozycje wielu ciekawych konkurs贸w. Odnios艂a w USA ogromny sukces zamieniaj膮c si臋 w kr贸tkim czasie z prostej aplikacji w z艂o偶on膮 gr臋 spo艂eczno艣ciow膮.

Enterprise Gamification Sp. z o.o.

www.grywalizacja24.pl

Wi臋cej ciekawostek na temat grywalizacji znajdziesz na pierwszym polskim portalu o grywalizacji biznesowej: www.grywalizacja24.pl

« powr髏