Szkolenia Rekrutacja Doradztwo
 

PROMOCJE


Nike Plus - grywalizacja dla biegaczy

Firma Nike w celu budowania lojalności klientów względem marki, a co za tym idzie sprzedaży większej ilości sprzętu sportowego uruchomiła program grywalizacyjny.

Aplikacji nie oparto o system punktowy za zakup sprzętu firmy Nike sam w sobie,  lecz sprytnie skupiono się na dotarciu do potencjalnej rzeszy klientów - czyli wszystkich tych, którzy uprawiają sport i mogliby potencjalnie zakupić taki sprzęt w przyszłości. Celem pozyskania większego grona zwolenników uruchomiono ogólnodostępny program dla biegaczy, którego przesłaniem jest propagowanie zdrowego stylu życia, ruchu i uczynienie z samego biegania ciekawej zabawy, frajdy. Takie podejście do problemu stoi w idealnej zgodzie ze statystykami wynikającymi z licznych badań prowadzonych w USA, które jednoznacznie wskazują na problem tego kraju z nadwagą i otyłością - zaledwie 22% Amerykanów ćwiczy. Rządowy Ośrodek Zwalczania Chorób (CDC) w Atlancie alarmuje, że mamy do czynienia wręcz z epidemią otyłości w tym kraju. „Wskaźnik otyłości w dalszym ciągu pozostaje wysoki, a to pokazuje konieczność zwiększenia działań podejmowanych przez stany w celu udostępniania zdrowych towarów” - mówi Heidi Blanck, p.o. dyrektora wydziału ds. odżywiania, aktywności fizycznej i otyłości w CDC w Atlancie. Do walki z otyłością ruszyła również Michelle Obama, ze swoją kampanią "Ruszajmy się". I… ruszyła firma Nike ze swoją aplikacją propagującą bieganie.

Aplikacja zaproponowana przez Nike jest dostosowana do różnorodnych potrzeb różnych biegaczy, tych bardziej i mniej zaawansowanych. Działa w Internecie i na nowoczesnych telefonach typu smartphone. Gracz- biegacz może monitorować swój czas biegu, przebiegnięty dystans, „obserwować” innych biegaczy, komunikować się z nimi, porównywać swoje wyniki z innymi biegaczami należącymi do społeczności, a po biegu prześledzić pokonaną trasę i uzyskać informacje, w którym miejscu i czasie biegł szybciej, a kiedy wolniej itp. Gra opracowana jest w taki sposób, aby wciągać swoich biegaczy coraz bardziej. Dla tych początkujących bardzo prosta, intuicyjna. Dla bardziej zaawansowanych i szukających większych wyzwań ma propozycje wielu ciekawych konkursów. Odniosła w USA ogromny sukces zamieniając się w krótkim czasie z prostej aplikacji w złożoną grę społecznościową.

Enterprise Gamification Sp. z o.o.

www.grywalizacja24.pl

Więcej ciekawostek na temat grywalizacji znajdziesz na pierwszym polskim portalu o grywalizacji biznesowej: www.grywalizacja24.pl

« powrót