Szkolenia Rekrutacja Doradztwo
 

PROMOCJE


MLearning na topie

mLearning jest przysz艂o艣ci膮 zdalnego nauczania.

Dzi艣 jeszcze, podobnie jak grywalizacja, uwa偶any jest cz臋sto za nowink臋, ale wszystko wskazuje na to, 偶e niebawem nie b臋dziemy umieli si臋 oby膰 bez tej metody.

Mobile learning ma szereg zalet - mi臋dzy innymi pozwala na uczenie si臋 w dowolnym czasie i miejscu, tylko przy u偶yciu telefonu czy tabletu. Jednak to, co jest jego g艂贸wn膮 zalet膮, mo偶e te偶 obr贸ci膰 si臋 przeciw tej metodzie i stanowi膰 pewien problem - wielu u偶ytkownik贸w b臋dzie mia艂o znacznie wi臋ksze problemy, 偶eby zmobilizowa膰 si臋 do nauki, ni偶 w przypadku sztywno ustalonych godzin kursu i okre艣lonej partii materia艂u do przyswojenia na raz.

呕eby pom贸c takim u偶ytkownikom i nie rezygnowa膰 z mLearning, warto ca艂y proces zgrywalizowa膰. Dobrze zastosowana grywalizacja b臋dzie nakr臋ca艂a motywacj臋 i zach臋ca艂a do regularnego powtarzania materia艂u, jednocze艣nie daj膮c wyra藕n膮 informacj臋 o post臋pach i sprawdzaj膮c ju偶 zdobyt膮 wiedz臋.

呕eby grywalizacja w mLearningu mog艂a si臋 uda膰 i by艂a skuteczna, trzeba przy jej tworzeniu pami臋ta膰 o kilku podsmobile-phone-583683_640tawowych zasadach. W znacznej mierze tycz膮 si臋 one ka偶dego programu grywalizacyjnego, ale mobilna forma wymaga doprecyzowania.

Jedna, g贸ra dwie rzeczy na raz

Nie mo偶na od razu nauczy膰 wszystkich wszystkiego. Ma艂e partie materia艂u s膮 lepiej przyswajalne, a jasne okre艣lenie tematyki do jednego/dw贸ch zagadnie艅 nie rozprasza uwagi osoby ucz膮cej si臋. Poza tym, co ma istotne znaczenie, zdecydowanie 艂atwiej b臋dzie tak膮 mniejsz膮 grywalizacj臋 dostosowa膰 do wymaga艅 urz膮dze艅 mobilnych, kt贸re, cho膰 coraz mocniejsze, wci膮偶 nie maj膮 wydajno艣ci komputer贸w. A jak si臋 zrobi jeden dobry projekt dla niewielkiej partii materia艂u, zawsze przecie偶 mo偶na na jego bazie zbudowa膰 kolejny. I jeszcze, i jeszcze jeden :-) Kurs z jasno okre艣lonym, realnym celem do zdobycia b臋dzie znacznie bardziej zach臋caj膮cy i sprawiaj膮cy wra偶enie bardziej profesjonalnego - ka偶dy z nas przecie偶 wola艂by si臋 nauczy膰 samej esencji, a nie rozwodnionego p艂ywania po wielu zagadnieniach.

Pod膮偶aj za scenariuszem (tzw. grywalizacyjny storytelling)

Scenariusz jest swego rodzaju 艣cie偶k膮, po kt贸rej przeprowadzisz kursant贸w do szcz臋艣liwego ko艅ca - czyli zdobycia po偶膮danych umiej臋tno艣ci. Dzi臋ki odpowiedniemu scenariuszowi zadania s膮 sortowane wed艂ug trudno艣ci - im wi臋ksz膮 uczestnik ma wiedz臋, tym bardziej wymagaj膮ce zadania na niego czekaj膮. Z jasno wytyczonej 艣cie偶ki nie ma po co zbacza膰, wi臋c uczestnik b臋dzie nabywa艂 dok艂adnie te umiej臋tno艣ci, o kt贸re chodzi. 呕eby scenariusz by艂 anga偶uj膮cy, powinien skupia膰 si臋 na sytuacjach, kt贸re mog膮 si臋 przydarzy膰 w realnym 偶yciu - powstanie wtedy wra偶enie celowo艣ci i przydatno艣ci ca艂ego przedsi臋wzi臋cia. A do tego ka偶dy kamie艅 milowy na 艣cie偶ce mo偶na nagrodzi膰, co buduje motywacj臋 i sprawia, 偶e kursant poczuje si臋 zadowolony i doceniony. Za zaliczenie okre艣lonych partii materia艂u warto wi臋c przyznawa膰 punkty, odznaki albo inne nagrody. Przecie偶 wszyscy uwielbiamy co艣 dostawa膰!

Spo艂eczno艣膰 (wi臋kszo艣膰 „graczy” to spo艂ecznicy)

Zbuduj wok贸艂 kursu spo艂eczno艣膰 jego uczestnik贸w. W zale偶no艣ci od potrzeb, mog膮 do tego pos艂u偶y膰 rankingi, kr贸tkie wiadomo艣ci, albo mo偶liwo艣膰 wymiany do艣wiadcze艅 mi臋dzy uczestnikami. Budowanie takich relacji spor膮 cze艣膰 dodatkowo motywuje - budzi si臋 ch臋膰 rywalizacji i udowodnienia wszystkim, 偶e jest si臋 lepszym (czasem od kogo艣, czasem od samego siebie „sprzed”). Dzielenie si臋 wiedz膮 natomiast poprawia nasze samopoczucie i sprawia, 偶e jeste艣my z siebie dumni. I chcemy robi膰 to nadal, a w tym celu warto wiedz臋 najpierw posi膮艣膰 :-)

Grywalizacja i mLearning do doskona艂e po艂膮czenie, kt贸re z pewno艣ci膮 ju偶 niebawem zawojuje naszesmartfony i tablety.

Dlaczego mieliby艣my si臋 przed nim broni膰, skoro na pierwszy rzut oka ma same zalety?

Uczmy si臋 wi臋c rado艣nie.

Polecamy pobranie ze strony g艂贸wnej Grywalizacja24.pl bezp艂atnego poradnika: „projektowanie grywalizacji krok po kroku” - mo偶e si臋 przyda膰 w projektowaniu grywalizacyjnego mLearningu!!!

殴RÓD艁O: Grywalizacja24.pl 

« powr髏