Szkolenia Rekrutacja Doradztwo
 

PROMOCJE


Masz wyobraźnię? Zostań copywriterem

Najsłynniejszymi chyba polskimi copywriterami byli... Melchior Wańkowicz i Agnieszka Osiecka. Znakomity pisarz skutecznie i za duże pieniądze zachwalał przed II wojną światową produkt polskich cukrowni hasłem "Cukier krzepi". Natomiast slogan Osieckiej "Coca Cola to jest to!" zrobił prawdziwą furorę w latach 70. ub. wieku.

Masz wyobraźnię? Zostań copywriteremNajsłynniejszymi Sukces, również finansowy, tych dwojga sławnych ludzi to najlepszy dowód na to, że copywriting to zajęcie dla ludzi z fenomenalną wyobraźnią, dla których język ojczysty z jego frazeologią, melodią, konwencjami, że o składni nie wspomnę, nie ma tajemnic. Copywriter, czyli autor tekstów i haseł reklamowych, to stosunkowo nowy fach, który - wraz z agencjami reklamowymi - pojawił się w Polsce po transformacji ustrojowej. I choć nie ma jednej, sprawdzonej recepty na zostanie wziętym "tekściarzem", z pewnością pomocne mogą się okazać studia na takich kierunkach, jak promocja, czy reklama. Zwłaszcza, że duże agencje, ceniące profesjonalizm właśnie tam chętnie szukają przyszłych pracowników do działów kreacji lub public relations. Dobra znajomość angielskiego jest podstawą funkcjonowania w dużych, tzw. sieciowych, agencjach reklamowych. Bowiem materiały informacyjne są wyłącznie po angielsku, a na prezentacje często przychodzą osoby nieznające języka polskiego. Bez znajomości mowy Szekspira trudno skutecznie obronić projekt czy awansować. Copywriter może bowiem zostać dyrektorem kreatywnym (art director) w dziale kreacji, wymyślającym pomysły i scenariusze, które potem są realizowane przez podległy mu zespół. A to już wyższa półka płacowa. Zarobki copywritera (jak zresztą i innych pracowników w agencji reklamowej) są owiane tajemnicą. Według portalu Park Edukacja "tekściarz" w średniej agencji zarabia 8 tys. brutto, a w dużej, sieciowej senior copywriter (kierujący zespołem copywriterów) dostanie nawet 15 tys. zł.

Competitive Skills 

« powrót