Szkolenia Rekrutacja Doradztwo
 

PROMOCJE


Grywalizacja w szkoleniach

Grywalizacja jest wielką nadzieją dla XXI-wiecznego zarządzania zasobami ludzkimi. Można jej używać niemalże w każdym aspekcie pracy HR menedżera, ale prawdziwy gamifikacyjny potencjał ujawnia się w dopiero w zakresie edukacji i szkoleń.

W jaki sposób zastosowanie grywalizacji może wpłynąć na jakość szkolenia?

Szkolenie przeprowadzone w formie gry jest atrakcyjniejsze dla uczestnika

Tradycyjne szkolenia mogą być w dłuższej perspektywie męczące dla uczestników. Mechanizmy grywalizacyjne oferują tę samą wiedzę, ale w formule dużo lżejszej i przede wszystkim przyjemniejszej. Większość ludzi przynajmniej raz w życiu zagrała w jakąś grę komputerową i kojarzy to z bardzo przyjemną rozrywką. Dlaczego by nie mieli tak kojarzyć szkoleń i w międzyczasie uczyć się, nawet nie zdając sobie z tego sprawy?

Wprowadzenie elementów rywalizacji między uczestnikami zachęca do aktywności

Zdobywanie wiedzy jako cel sam w sobie nie przemawia do wszystkich. Większość z nas chce szybko widzieć efekty swojej pracy, najlepiej  w odniesieniu do znajomych i współpracowników. Wyróżnić się na tle innych - o, to działa na wiele osób. Mechanizmy gier opierają się właśnie na tym instynkcie: angażują graczy, dając im możliwość porównania swoich osiągnięć na tle pozostałych uczestników. W ten sposób gracze sami się motywują do realizowania kolejnych zadań, a więc w tym przypadku do zdobywania wiedzy i nowych umiejętności.

Oceniany na bieżąco postęp

System punktów i rankingów pozwala na bieżąco ocenić postęp każdego uczestnika. Rankingi można tworzyć pod dowolnym kątem - ogólne, wynikające z konkretnej aktywności czy ogólnej wiedzy uczestników. Im bardziej zróżnicowane kryteria list rankingowych, tym więcej można powiedzieć o umiejętnościach i kompetencjach osób w nich ujętych.

System punktacji i oznak działa motywująco

Dzięki instynktownej chęci do zwyciężania i prowadzenie w rankingach, nie trzeba większych nakładów by zachęcać pracowników do podnoszenia kwalifikacji. Trudno ich zresztą zachęcać do szkolenia w formie gry przygodowej, w której wcielają się w rolę sprzedawcy lub menedżera... zwłaszcza jeżeli będą mogli pozytywnie wyróżnić się na tle swojego zespołu.

Gracze uczą się szybciej

Wszyscy jesteśmy leniuchami, nie łudźmy się. Nawet po udziale w najbardziej interesującym szkoleniu, nasi pracownicy mogą nie pałać wielkim entuzjazmem do przeglądania materiałów dydaktycznych w wolnym czasie. Potrzebują narzędzia, które zaintryguje ich na tyle, że sami będą chcieli do niego wracać. Tę funkcję pełni właśnie grywalizacja. Wdrożenie ważnych z punktu widzenia przedsiębiorstwa elementów (np. nowa wiedza) w formie przyjemnej rozrywki pozwoli pracownikom lepiej przyswoić dany materiał. Dlaczego? Bo ich zamiarem będzie relaks, a nie kojarzona ze żmudnym i trudnym procesem nauka, która w tym przypadku nauka będzie wartością dodaną do chwili relaksu.

Competitive Skills dzięki ścisłej współpracy z Enterprise Gamification Sp. z o.o. wprowadziła do swojej oferty szkoleniowej elementy gamifikacji.

Więcej o grywalizacji przeczytasz i zobaczysz na styronie: www.grywalizacja24.pl

« powrót