Szkolenia Rekrutacja Doradztwo
 

PROMOCJE


Grywalizacja w szkoleniach

Grywalizacja jest wielk膮 nadziej膮 dla XXI-wiecznego zarz膮dzania zasobami ludzkimi. Mo偶na jej u偶ywa膰 niemal偶e w ka偶dym aspekcie pracy HR mened偶era, ale prawdziwy gamifikacyjny potencja艂 ujawnia si臋 w dopiero w zakresie edukacji i szkole艅.

W jaki spos贸b zastosowanie grywalizacji mo偶e wp艂yn膮膰 na jako艣膰 szkolenia?

Szkolenie przeprowadzone w formie gry jest atrakcyjniejsze dla uczestnika

Tradycyjne szkolenia mog膮 by膰 w d艂u偶szej perspektywie m臋cz膮ce dla uczestnik贸w. Mechanizmy grywalizacyjne oferuj膮 t臋 sam膮 wiedz臋, ale w formule du偶o l偶ejszej i przede wszystkim przyjemniejszej. Wi臋kszo艣膰 ludzi przynajmniej raz w 偶yciu zagra艂a w jak膮艣 gr臋 komputerow膮 i kojarzy to z bardzo przyjemn膮 rozrywk膮. Dlaczego by nie mieli tak kojarzy膰 szkole艅 i w mi臋dzyczasie uczy膰 si臋, nawet nie zdaj膮c sobie z tego sprawy?

Wprowadzenie element贸w rywalizacji mi臋dzy uczestnikami zach臋ca do aktywno艣ci

Zdobywanie wiedzy jako cel sam w sobie nie przemawia do wszystkich. Wi臋kszo艣膰 z nas chce szybko widzie膰 efekty swojej pracy, najlepiej  w odniesieniu do znajomych i wsp贸艂pracownik贸w. Wyr贸偶ni膰 si臋 na tle innych - o, to dzia艂a na wiele os贸b. Mechanizmy gier opieraj膮 si臋 w艂a艣nie na tym instynkcie: anga偶uj膮 graczy, daj膮c im mo偶liwo艣膰 por贸wnania swoich osi膮gni臋膰 na tle pozosta艂ych uczestnik贸w. W ten spos贸b gracze sami si臋 motywuj膮 do realizowania kolejnych zada艅, a wi臋c w tym przypadku do zdobywania wiedzy i nowych umiej臋tno艣ci.

Oceniany na bie偶膮co post臋p

System punkt贸w i ranking贸w pozwala na bie偶膮co oceni膰 post臋p ka偶dego uczestnika. Rankingi mo偶na tworzy膰 pod dowolnym k膮tem - og贸lne, wynikaj膮ce z konkretnej aktywno艣ci czy og贸lnej wiedzy uczestnik贸w. Im bardziej zr贸偶nicowane kryteria list rankingowych, tym wi臋cej mo偶na powiedzie膰 o umiej臋tno艣ciach i kompetencjach os贸b w nich uj臋tych.

System punktacji i oznak dzia艂a motywuj膮co

Dzi臋ki instynktownej ch臋ci do zwyci臋偶ania i prowadzenie w rankingach, nie trzeba wi臋kszych nak艂ad贸w by zach臋ca膰 pracownik贸w do podnoszenia kwalifikacji. Trudno ich zreszt膮 zach臋ca膰 do szkolenia w formie gry przygodowej, w kt贸rej wcielaj膮 si臋 w rol臋 sprzedawcy lub mened偶era... zw艂aszcza je偶eli b臋d膮 mogli pozytywnie wyr贸偶ni膰 si臋 na tle swojego zespo艂u.

Gracze ucz膮 si臋 szybciej

Wszyscy jeste艣my leniuchami, nie 艂ud藕my si臋. Nawet po udziale w najbardziej interesuj膮cym szkoleniu, nasi pracownicy mog膮 nie pa艂a膰 wielkim entuzjazmem do przegl膮dania materia艂贸w dydaktycznych w wolnym czasie. Potrzebuj膮 narz臋dzia, kt贸re zaintryguje ich na tyle, 偶e sami b臋d膮 chcieli do niego wraca膰. T臋 funkcj臋 pe艂ni w艂a艣nie grywalizacja. Wdro偶enie wa偶nych z punktu widzenia przedsi臋biorstwa element贸w (np. nowa wiedza) w formie przyjemnej rozrywki pozwoli pracownikom lepiej przyswoi膰 dany materia艂. Dlaczego? Bo ich zamiarem b臋dzie relaks, a nie kojarzona ze 偶mudnym i trudnym procesem nauka, kt贸ra w tym przypadku nauka b臋dzie warto艣ci膮 dodan膮 do chwili relaksu.

Competitive Skills dzi臋ki 艣cis艂ej wsp贸艂pracy z Enterprise Gamification Sp. z o.o. wprowadzi艂a do swojej oferty szkoleniowej elementy gamifikacji.

Wi臋cej o grywalizacji przeczytasz i zobaczysz na styronie: www.grywalizacja24.pl

« powr髏